Keresőoptimalizálás - (0036) 20 521 42 24
Mi az a keresőoptimalizálás?
Az a tevékenység, amelynek célja, hogy weboldalunk számára a lehető legjobb pozíciót érjük el a Google találati listáján, a szolgáltatásainkkal vagy termékeinkkel kapcsolatos kereséseknél. Ehhez az szükséges, hogy a Google minél értékesebbnek találja weboldalunkat, tartalmát pedig az adott keresések esetén minél fontosabbnak ítélje meg.
4 fő része van.
Először a weboldal szerkezetét kell átalakítani, hogy megfeleljen a Google által kiadott irányelveknek. Vagyis könnyen feltérképezhető legyen, ne legyenek benne tartalmi ismétlések, sem webszemét, sem bármilyen, manipulációra utaló kód.
Ezután ki kell választanunk azokat a kulcsszavakat, amelyek esetében a legfontosabb lenne, hogy jó helyezést érjünk el. A hatékony keresőoptimalizáláshoz a legfontosabbak a minél nagyobb relevancia, a minél magasabb rákeresési szám, és a minél kisebb verseny.
Ha megvannak a megfelelő kulcsszavak, meg kell írni a weboldal szövegét. Fontos, hogy a kulcsszavak ideális mennyiségben legyenek benne a szövegben. Se túl kevés se túl sok ne legyen. Emellett, arra is figyelnünk kell, hogy a szöveg természetes legyen, ne látszódjon rajta, hogy célzottan helyeztünk el benne kulcsszavakat. Ha nagy a verseny, akkor a szövegírás egy folyamatos munka, mert ahhoz, hogy elérjünk egy jó pozíciót és azt meg is tartsuk, folyamatosan bővülnie és frissülnie kell a weboldalunknak.
Ezt követően nekiláthatunk a linképítésnek. Ez az, ami alapján a Google megállapítja weboldalunk értékét (PageRank). A cél, hogy a lehető legtöbb link mutasson az oldalunkra, a lehető legértékesebb webhelyekről. Egy webhely akkor lesz értékes linkelés szempontjából, ha a Google értékesnek tartja és a tartalma hasonló témával foglalkozik, mint a miénk. Arra azonban figyelni kell, hogy nagyon eltérő tartalmú vagy Google büntetés alatt álló weboldalakra ne ajánljunk linkeket, mert azzal inkább ártunk a saját weboldalunk értékének. A linképítés is egy folyamatos munka.
|